оформити поліс

← усі новини

Затримка і скасування авіарейсу в країнах ЄС: як отримати компенсацію

Мандрівники за кордоном нерідко стикаються з проблемою затримки рейсів. Через безліч факторів виліт може зміститись у часі як на годину-другу, так і на добу, ба навіть більше. Як із цим боротися? Чи можна отримати грошову компенсацію, якщо ви витратили на дорогу більше часу, аніж планували? 

Затримка і скасування авіарейсу в країнах ЄС: як отримати компенсацію

Регламент ЄС щодо прав авіапасажирів

Діяльність кожної авіакомпанії регулюється внутрішнім та міжнародним законодавством. Крім того, існують окремі правила самої авіакомпанії, які, тим не менш, не можуть входити у протиріччя з міжнародними та саме їм підпорядковуються.

Так, на території Європейського союзу діє регламент, яким керуються всі авіакомпанії, зареєстровані в ЄС, або які виконують рейси з європейських аеропортів. Наприклад, український авіаперевізник під час рейсу в або з Європи також зобов'язаний виконувати його вимоги.

У 2004 році Європарламент і Рада ЄС затвердили постанову №261, в якій описані права пасажирів літаків. Зокрема мова там йде про те, що авіакомпанія несе відповідальність за запізнення або скасування рейсів та повинна виплачувати своїм пасажирам компенсацію, а також допомагати вирішувати питання з харчуванням та ночівлею у готелі. Розглянемо докладніше, про що йдеться.

Читайте також:

Як оформити страховку для виїзду за кордон онлайн: покрокова інструкція

 

Сума компенсації в разі затримки авіарейсу

Багато хто з мандрівників навіть не підозрює про те, що за законом їм належить грошове відшкодування за запізнення авіарейсу більш ніж на 3 години або його скасування. За даними статистики, лише з 2015 року вже понад 6,5 мільйонів пасажирів могли затребувати компенсацію згідно з директивою ЄС 261. Скільки ж можна отримати грошей за таку затримку?

Розмір компенсації залежить від обставин перельоту:

- 250 євро за затримку понад 3 години або скасування рейсу, дальність якого становить до 1500 кілометрів;

- 400 євро за затримку понад 3 години або скасування внутрішньоєвропейського рейсу дальністю від 1500 кілометрів;

- 400 євро за затримку на понад 3 години або скасування рейсу між країною в ЄС та країною за його межами, дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;

- на далекомагістральних рейсах в/з ЄС більше 3500 кілометрів ‒ 300 євро за затримку на понад 3 години, 600 євро за затримку понад 4 години і 600 євро за скасування рейсу.

Крім того, у разі тривалої затримки і, тим більше, скасування рейсу перевізник повинен забезпечити пасажирів харчуванням в аеропорту, а також забезпечити безкоштовний трансфер до готелю та проживання в ньому. Як правило, при затримці вже понад 2 годин авіакомпанії пропонують пасажирам талони на харчування, втім, йдеться не про повноцінний обід, а про легкий перекус.

Читайте також:

Правила перевезення ручної поклажі та багажу на рейсах МАУ: інструкція для мандрівників

Умови отримання компенсації від авіакомпанії в разі затримки рейсу

Щоб розуміти, чи варто претендувати на компенсацію, потрібно знати, що закон ЄС звільняє авіакомпанії від виплат, якщо мали місце бути так звані «виняткові», форс-мажорні обставини.

Такі, наприклад, як:

- погодні умови, за яких виліт неможливий;

- стихійні лиха;

- заборона від диспетчерської служби;

- вихід з ладу радара в аеропорту;

- затримка через надання невідкладної медичної допомоги;

- теракт і так далі.

Відзначимо, що час прильоту рейсу рахують з того моменту, коли до літака подано трап. Тому, якщо пасажирів довго не випускають із літака, що приземлився, цей час також зараховується як затримка.

 Читайте також:

Чим лоукост відрізняється від стандартного перельоту: корисні поради туристам

 
Як отримати компенсацію за затримку рейсу по директиві ЄС 261

Щоб отримати відшкодування збитків за нормативами ЄС, слід подати відповідну заявку на сайті авіакомпанії, та заповнити спеціальну форму. Відразу врахуйте, що жодна компанія не прагне платити компенсації, і за свої права, можливо, доведеться поборотися. Втім, європейські суди неодноразово виносили рішення на користь пасажирів, а не авіакомпаній, які намагалася підвести причини зриву рейсу під згадувані «виняткові обставини». Швидше за все, всі можливі проблеми з отриманням компенсації обмежаться лише затягуванням виплат. Однак закон ЄС регулює навіть це. 

Так, рекомендується зберегти всі документи, що мають відношення до відкладеного або зірваного рейсу; буде незайвим зафіксувати час вильоту і прильоту за допомогою фото електронного табло.

Крім того, на ринку існують десятки компаній, які за комісійну винагороду в 20-25% візьмуть на себе всі юридичні процеси: подадуть заяву в авіакомпанію, проведуть переговори з нею, в разі потреби ‒ підготують судовий позов і будуть його супроводжувати. У більшості випадків оплата цієї роботи проводиться виключно після отримання компенсації, тобто за принципом «немає результату ‒ немає оплати за роботу посередника». Останнім часом такі компанії з'явилися і на українському ринку.

 Читайте також:

Втрата багажу, невиїзд, скасування рейсу. Додаткові сервіси в туристичній страховці

 

Додаткові компенсації при затримці авіарейсів в ЄС

Відзначимо також, що Регламент ЄС захищає права пасажирів і щодо втрати або пошкодження їх багажу. Згідно із законом визначаються певні виплати та компенсації в кожному конкретному випадку, втім, у межах фіксованої суми. Тому рекомендується окремо страхувати багаж, особливо, якщо він містить цінні для вас предмети.

Також важливо враховувати, що захист європейської директиви не поширюється на рейси за межами ЄС. Тому отримати компенсацію від турецького авіаперевізника за зірваний рейс, наприклад, з України до Туреччини не вийде.

 Читайте також:

Як ми допомагаємо застрахованим туристам за кордоном

Страховка від затримки рейсу від страхової компанії

Затримка або скасування рейсу також є стандартними страховими випадками. Якщо ви купуєте страховку на сайті компанії УТС ‒ Українське туристичне страхування, то у базовій комплектації страхових полісів «Еліт» та «VIP» ви отримаєте захист і за цими пунктами в межах 300 і 450 EUR/USD відповідно.

Зокрема, від страхової компанії можна отримати 100-150 EUR/USD в разі затримки або скасування авіарейсу, 100-150 EUR/USD ‒ затримки доставки багажу, 100-150 EUR/USD ‒ за куплені товари першої необхідності в разі затримки багажу більш ніж на 6 годин.

Також додатково страховка передбачає компенсацію на випадок втрати, крадіжки документів ‒ 200-300 EUR/USD в страхових полісах «Еліт» та «VIP» відповідно. Поліс категорії «Еліт» має ліміт виплат в сумі 30 тис. EUR/USD ‒ це рекомендований мінімум для подорожей країнами ЄС, поліс «VIP» ‒ 50 тис. EUR/USD.

Зверніть увагу, що страховий поліс серії «Комфорт» компенсації на ці випадки не передбачає і має суму покриття всього 15 тис. EUR/USD і рекомендується для покупки в разі, якщо ви подорожуєте країнами СНД.

Якщо у вас залишилися питання про страховку, телефонуйте за номером цілодобової клієнтської підтримки УТС ‒ Українське туристичне страхування: +38 050 412-77-79

Новини